Vláknina, pocit nasycení a SlimBall

Mezi doplňky stravy na podporu hubnutí jsou i výrobky, které obsahují vlákninu (nebo podobné látky). Podstatou účinku je, že v žaludku zvětšují objem (botnají) a tak způsobují pocit nasycení. V poslední době se hodně propaguje SlimBall, jehož účinky jsou v reklamě srovnávány s chirurgicky vpraveným žaludečním balonkem.

Na vláknině a látkách svým objemem vzbuzujících pocit nasycení není nic špatného. Jen je potřeba reklamu na jejich účinky posuzovat střízlivě.

Tak například podle údajů prodejce Slimballu, nabude obsažená látka guma karaya na objemu 50x. Vzhledem k tomu, že objem žaludku je v řádu litrů, nemusí to být zase tak mnoho. Navíc pocit nasycení ale může být individuální. Trochu mi vadí věta, která popisuje účinky jablečného pektinu (druhé složky SlimBallu): „SlimBall zadržuje potravinové tuky stejně tak, jako magnet přitahuje železo. Vše, co jíte, je zbaveno tuků...“ To už je podle mého za hranicí akceptovatelného reklamního básnictví.

Ještě připomínka botnavé složce SlimBallu: guma karaya (indický tragant, guma sterculia) se používá v potravinářství jako zahušťovadlo, stabilizátor a emulgátor, a to jako „éčko“ E416. Pro tuto látku se uvádí riziko alergií, nedoporučue se alergikům a astmatikům.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kontrolní text

*